Jak bojovat se stresem

StresZnáme to všichni. Dny, kdy jsme podráždění, nic nás nebaví, jsme otrávení. Kvůli pracovním povinnostem, které si žádají více času, než bychom si přáli, nemáme čas na koníčky ani rodinu. Volný čas trávíme přípravou do práce, a pokud se zrovna nějaký ten volný čas najde, přemýšlíme zase jen o práci. Jsme ve stresu. Pod tlakem.

Ale nemusíme být ve stresu jen z práce, můžeme být ve stresu také z různých životních situací. Z partnerské krize, ze ztráty blízkého člověka, přítele, ze zrady, z nemoci.

Pokud se nacházíte v nějaké takovéto situaci, kdy jste ve stresu a nedokážete se soustředit na nic jiného než na to, co momentálně prožíváte, existuje jediný lék. Běžte ven a rozhodně neseďte sami doma.

Nemusíte chodit ven běhat, stačí, když budete pomalu klusat nebo chodit rychlejší chůzí. Právě to podle nejnovějších výzkumů pomáhá proti stresu. Je to vesměs jednoduché. Na stres zabírá jakýkoliv pohyb.

Je to totiž jeden z nejlepších a také z nejjednodušších způsobů, jak zmírnit napětí a rozhodně jde o zdravější způsob zbavování se stresu, než provádět přesný opak – přejídat se nebo zahánět chmury nejrůznějšími dobrůtkami a sladkostmi.

Právě fyzická aktivita v podobě klidného proběhnutí nebo svižné procházky aktivuje v mozku ty správné neurony, které nás dokážou uklidnit.

Tyto kouzelné neurony dokážou utlumit naše pocity stresu, úzkosti nebo deprese.

Tak tedy nepřemýšlejte dlouho a jděte ven, jedno kam. Je to nejen uklidnění pro vaši psychiku, ale zároveň relaxace i pro tělo. Tělo se protáhne, zaktivují se různé fyziologické procesy a při fyzické aktivitě si psychika odpočine. Není nic lepšího než se jít nadýchat čerstvého vzduchu a nechat myšlenky jen tak plynout.

Možná, že právě při těchto aktivitách vás napadne správné řešení problémů nebo přijdete na to, že nemá smysl se trápit kvůli něčemu, co sami nejste schopni ovlivnit.

Už odedávna se cvičení považuje za efektivní nástroj, který pomáhá proti depresi. Vždy však mozkové pochody, které za tím stály, zůstávaly pro všechny záhadou. Vše vědcům odhalily až výzkumy na myších.

Fyzická aktivita zaměstná a přeskupí mozek takovým způsobem, že v něm už není místo pro úzkost. Právě tyto zjištěná fakta lidem mohla pomoci od depresí a stresu.

Mozek je velmi přizpůsobivý orgán, bez našeho vědomí dokáže reagovat na různé životní situace. Jde jen o to, jakým způsobem se dokáže adaptovat na stavy neklidu. Úzkost je vlastně vyšší forma stresu a projevuje se touhou vyhnout se potencionálně nebezpečným situacím.

Být v depresi, prožívat úzkost nebo být pod tlakem okolí a vytvářet si tak nepříjemné prostředí a pocity nechce asi nikdo z nás. Občas jsou v životě chvíle, kdy však zažijeme něco podobného. Pokud si od těchto problémů chceme pomoci sami, zkusme se zaměstnat fyzickou aktivitou a pokusit se dívat na svět pozitivně.

Nepřehlédněte:

SMS Věštba
SMS Výklad / banner