Výživa podle jógy

Výživa JógaPokud cvičíte jógu, základním principem výživy při cvičení jógy je konzumace jídla v malých dávkách s vysokou nutriční kvalitou.

Kvalitní jídlo je takové, které dokáže udržet sílu těla i bez toxinů. Doporučuje se především ovoce, zelenina, celá zrna a ořechy.

Následky špatného stravování na sebe nenechávají dlouho čekat. Jde například o nevítaný vzhled, chybné myšlení i chování.

Do svého jídelníčku byste měli zahrnout zeleninu jako je salát, zelí, brokolice, mrkev, sladké nebo normální brambory, dýni, řepu, kukuřici apod. Také organické řasy spirulina a chlorela a zelený ječmen jsou velmi doporučovány jako doplňky stravy. Obsahují vysoké množství bílkovin a obsahují také řadu vitamínů a minerálů.

Ovoce je v jídelníčku důležité pro sílu a nutriční hodnotu, které obsahuje. Pokud obsahuje vysoké množství cukru, měli byste být opatrní. Jíst by se mělo syrové a tělo ho tak také nejlépe stráví. Ovoce je rychlým zdrojem energie a bez toxinů.

Na co byste si však měli dávat pozor je konzumace masa. Ne všichni jogíni jsou vegetariáni, ale doporučuje se skromnost v jeho konzumaci.

Dle jógy maso snižuje vibrační energii našeho těla. Snižuje vitalitu a zpomaluje rozvíjení se v józe. Maso obsahuje také toxiny a zejména kyselinu mléčnou. Ta je pro tělo odpadním produktem. Maso obsahuje také tuky, cholesterol a jiné pro tělo toxické látky.

Jóga zdůrazňuje konzumaci čerstvého jídla a to vždy, kdy to bude jen možné. Myslí se tím konzumace čerstvého ovoce a zeleniny a omezit jejich mražené nebo konzervované varianty. Mražené jídlo není úplně špatné, jeho enzymy zůstávají zachovány, ale při zpracování bývá předehřáté a tím se ničí vitamíny, minerály a enzymy daného jídla.

Také je lepší do jídelníčku zařadit větší poměr konzumace syrové stravy jako je ovoce, salát, ořechy, klíčky, semínka a výhonky obilovin. Vaření jídla mu způsobují ztrátu životní energie, také chutě a vůně.

V malém množství je doporučené používat ochucovadla jako je sůl a omáčky, které mohou způsobovat řadu problémů. Koření je naopak dobrou volbou a pomáhají i trávení.

Teplota jídla je pro stravování také důležitá. Jídlo by nemělo být ani příliš horké a ani studené. Velmi teplí jídlo nebo velmi studené jídlo stejně jako nápoje mohou ublížit krční tkáni. Navíc taková jídla způsobují i problémy s trávením.

Čemu se v józe opravdu doporučuje vyhýbat je cukr. Není nutričně nijak výživný a tvoří v těle toxiny. Je to pro tělo jedovatá látka. Jeho chuť je však velmi návyková a tak vzdát se cukru znamená pro mnohé velkou výzvu a odříkání. Sami poté poznáte, jak moc jste na něm závislí.

Vyloučit cukr ze svého jídelníčku znamená vzdát se bílého cukru, hnědého cukru, bio cukru a potravin, které cukr obsahují. Cukr se na výrobcích skrývá pod pojmem glukóza, fruktóza, maltóza nebo sorbitol, také pod medem a javorovým sirupem. Pokud máte neutuchající chutě na sladké, doporučuje se jíst rozinky.

Dle jógového doporučení by se měl člověk držet pryč od umělých sladidel jako je aspartam, často se skrývající pod zkratkou E951 a před acesulfamem či sacharinem E954. Umělá sladidla jsou mnohem horší než samotný cukr. Vedou k přejídání a tloustnutí.

Kdo chce žít dle zásady jógy, neměl by vůbec pít alkohol. Ten snižuje energetickou vibraci těla. A to pak překáží původnímu záměru jógy. Její cvičení totiž zvyšuje vibrace a rozvíjí vyšší úrovně.

Alkohol nepříznivě působí na centrální nervovou soustavu a na mozek. Jogíni se právě snaží zlepšovat zdraví tohoto systému.

Alkohol také způsobuje špatný spánek. Jóga zvyšuje životní sílu a tak nemůže být cvičení jógy kombinované s alkoholem ani s dalšími látkami.

Jogíni také kladou důraz na pomalé jezení. Pevné jídlo bychom dle jejich rad měli pít a tekuté jídlo jíst. Ve skutečnosti to znamená, že pevné jídlo by mělo být velmi dobře rozkousáno a rozžvýkáno a mělo by být polykáno jako tekuté. Naopak tekutá strava by měla být přijímána pomalu, jako kdybychom jedli. Velkou výhodou pomalého jezení je lepší trávení, naopak jídlo snězené rychle se tráví špatně. Jídlo, které není nutričně hodnotné, a budete ho jíst pomalu a váš trávicí systém vlivem jógy bude zdravý, tělo si dokáže i z tohoto jídla vybrat poslední živiny, které dané jídlo obsahuje, ale to stejné provede i s jeho toxiny.

Proto je obecně nejlepší zaměřit se na kvalitní a vysoce nutričně přívětivá jídla a jíst je pomalu.

Nepřehlédněte:

SMS Věštba
SMS Výklad / banner