Potraviny pro mozek

MozekMozek používáme denně. Nejen k jednoduchým úkonům, ale také ke složitějším úkolům. Někdo, jak se říká, se živí „hlavou“ a proto potřebuje být v dobré kondici, posilovat paměť a trénovat logické myšlení. Dobrou kondici nejdůležitějšího orgánu dokážou udržovat i správně zvolené potraviny. Pokud je jsme schopni zařadit do jídelníčku, mozek se nám odmění bezchybnou funkcí. Můžeme se tak chránit před zapomínáním nebo chybným úsudkem. Navíc tato opatření pomohou i dětem ve škole k lepšímu učení a seniorům mohou pomoci před Alzheimerovou chorobou nebo demencí.

Pokud tak chceme učinit, je vhodné zařadit do jídelníčku vlašské ořechy. Ty mají výborný vliv na rozvoj dětského mozku a pozitivně ovlivňují lidskou psychiku. Také ve vztahu k Alzheimerově chorobě je dokázáno, že vlašské ořechy zlepšují paměť, schopnost učit se a zlepšují i koordinaci pohybů. Obsahují totiž omega-3-mastné kyseliny.

Omega-3-mastné kyseliny obsahují také tučné ryby, jako jsou sardinky, losos nebo makrela. Tyto mastné kyseliny snižují riziko demence, zlepšují soustředění a paměť. Z ryb se dají dělat i chutné pomazánky. Obzvlášť z lososa se dá udělat nejen výborný a zdravý oběd, ale také malé minichuťovky.

Olivový olej je dalším adeptem, proč by neměl v jídelníčku chybět. Je zdrojem mononenasycených mastných kyselin, které zpomalují stárnutí mozku až o 7 let. Doporučuje se každý den užívat min. jednu lžíci olivového oleje. Je vhodné ho zamíchat i do salátů.

Lesní plody jako jsou borůvky, jahody, maliny a další se dávají do souvislostí se zdravím mozku lesních zvířat. Potvrdilo se, že i u člověka výrazně zpomalují přirozený úbytek paměti a soustředění.

Kofein je výborným stimulantem mozku, to ví všichni kávoví nadšenci. Káva je navíc i silným antioxidant, který pomáhá udržovat mozek ve zdraví. Pravidelné pití kávy pomáhá ochránit před vznikem depresí. Jediný vedlejší účinek kofeinu je, že brzy vyprchá a to může u někoho způsobovat únavu a nervozitu.

Špenát je nejen dobrý pro celkové zdraví organismu, ale je to antioxidant, který obsahuje lutein a ten chrání před úbytkem mozkových schopností.

Výbornou potravinou na zdraví mozku je tmavá tedy hořká čokoláda. Mnoho výzkumů potvrdilo její příznivé účinky na naše zdraví. A ještě si na ní člověk pochutná. Právě flavonoidy, které obsahuje, zlepšují průtok krve mozkem a tím ho udržují ve výborné kondici a mladistvém stavu.

Pomáhá také pití horké čokolády.

Také vaječné žloutky a obilné kličky jsou bohaté na cholin, a tak příznivě ovlivňují neurotransmitery.

Pro dobré fungování a zdraví mozku jsou vhodné i čaje. Zejména zelený čaj, který také obsahuje kofein a čaje jako je maté a ginkgo biloba. I u těchto látek je vědecky dokázáno, že stimulují mozek a pomáhají k soustředění a zlepšení paměti. Studentům tak tyto látky pomáhají se dobře učit.

SMS Věštba
SMS Výklad / banner