Babské rady: Nespavost

NespavostAť už jste zrozenci berana nebo lva, kteří by nejraději řídili celý svět nebo spíše raci, kteří se raději podobné zodpovědnosti vyhnou, pravděpodobně jste někdy v životě zažili dlouhodobější problémy s usínáním. Pokud tomu tak není, gratulujeme! Dá se říci, že patříte k té šťastné menšině, která usíná, jako když ji do vody hodí. V případě, že se opět převalujete na posteli v půl druhé ráno a nemůžete usnout, přičemž ale v šest máte vstávat do práce, je třeba s tímto problémem začít něco dělat. A není nutné hned chodit k odbornému lékaři, někdy zaberou i zcela jednoduché babské rady. Které to třeba jsou?

Pomůže hlavně přírodní medicína, musíte mít ale trochu trpělivosti

Problémy se nevyřeší za jeden večer, boj s nespavostí je otázkou i několika týdnů. Úleva ale přijde i díky přírodě, stačí jen vědět, co přesně použít. Tak například – dvě deci teplého mléka, ve kterých rozpustíme lžíci medu. Že je to nesmysl? Ale vůbec, osvědčený recept našich předků. Totéž platí i o mateří kašičce, ale například i o sklenici piva. Zde je fígl v tom, že pivo obsahuje chmel a ten pomáhá navodit klidný spánek. Velmi dobře zaberou i bylinkové čaje, například levandule či meduňka patří k tomu nejlepšímu, co lze v bitvě s nespavostí použít.

Chce to víc vitamínu B5! Ten obsahují jablka, meruňky nebo fíky a telecí játra. Nechoďte spát přejedení, měli byste být i mírně unavení. Babské rady zní jednoznačně, studené nohy je třeba zahřát, místnost pořádně vyvětrat a udržovat v ní stálou teplotu lehce pod hranicí dvaceti stupňů Celsia. Proti nespavosti má pomoci i koupel, kde ve vroucí vodě vylouhujete drcený kořen kozlíku nebo ovesnou slámu. Velmi dobrou práci odvede i kozlík lékařský. Za špatné usínání může pravděpodobně i nedostatek železa, takže neváhejte s potravinovými doplňky (nebo prostě jezte víc vnitřností, darů moře či hrachu).

Pokud je to možné, zívněte si – klidně i nuceně. Mozek pak bude přesvědčen o tom, že je čas zalehnout a přizpůsobí tomu svou činnost. Dvě nebo tři zívnutí a během chvilky byste měli usnout, schválně si to zkuste! Pomůže i dýchání zhluboka, což je vlastně forma meditace – dechová cvičení podobného charakteru pomohou tělu uvolnit se a konečně odejít do říše snů.

SMS Věštba
SMS Výklad / banner