Jak posílit svá střeva

StřevaZačíná sychravější a temnější období roku, kdy se dny halí do šeda, začíná být brzy tma a je nám zima.

Abychom v těchto šedivých a studených dnech zůstali zdraví a neskolila nás nějaká nepříjemná nemoc, je důležité v tomto období posilovat jeden z nejdůležitějších orgánů a tím jsou střeva. A jak jim pomoci?

Důležité je pečlivě žvýkat každé jídlo. Každé jídlo, které během dne konzumujete je potřeba pořádně prožvýkat a proslinit, aby se téměř rozpadalo a teprve potom by se mělo polknout. Ruku na srdce, kdo z nás to však takto dodržuje? Člověk, zejména v práci, pokud má čas na oběd nebo svačinu, rychle do sebe jídlo nahází a nejlépe u toho stíháme ještě několik věcí.

Kdybychom však tuto metodu stravování dodržovali, tak jak je psáno výše, ulehčili bychom našemu trávení mnoho energie a to zejména střevům, které se mohou lépe regenerovat, pokud je tolik nezatěžujeme. Člověk by měl v průměru žvýkat jedno sousto zhruba kolem čtyřiceti vteřin, maso samozřejmě déle. Ovoce se naopak doporučuje žvýkat kratší dobu. Pokud také pomaleji jídlo žvýkáme, tím méně toho také sníme. Jídlo budeme více vnímat, dostaneme z něj do těla více živin a ve finále možná i nějaké to deko zhubneme.

Trávení velmi ubližuje spěch a rychlé polykání, tzv. hltání jídla. I prostředí a úprava jídla a společnost, kterou u jídla máme, hraje velkou roli v oblasti trávení. Pokud si jídlo nemůžete sami připravit a v prostředí si také nemůžete příliš vybírat, jídlo si i přesto vychutnávejte, mějte u něj dobrou náladu a uvidíte, že příznivě ovlivní i vaše trávení.

Mezi jídly se nedoporučuje zobat žádné dobroty. Naše játra pracují na plné obrátky a zbavují nás jedů. Upřednostňují tak malou porci. Malé porce několikrát denně jsou ale trápením pro naše trávení, které se musí celé aktivovat kvůli sebemenšímu soustu. Střevu pohodlně vyhovuje, pokud musí plně pracovat dvakrát až třikrát denně. Klidně tak oželí svačiny během dne a různé ochutnávání dobrot.

Pokud už se blíží večer, je vhodné zmenšovat své porce. Pokud chcete něco udělat pro své střeva a trávení, zbavte se zácpy. Právě nesprávné stravování a blahobyt, málo tekutin a vlákniny, hodně mouky, masa a cukru, dále také psychické problémy, vadné držení těla, nedostatek pohybu, antibiotika a další vlivy způsobují zácpu, která není vůbec zdravá pro naše tělo. Zácpa způsobuje, že se cítíme nekomfortně a přináší s sebou spoustu zdravotních problémů například hemeroidy a bolestivé praskliny v okolí konečníku. Zácpa způsobuje také předpoklad ke vzniku kvasinek.

Právě kvasinky, které se dokážou ve střevech rozšířit nebo i v jiných oblastech těla, produkují metabolické jedy. Daří se jim v teplém a vlhkém prostředí. Důležitá je proto rychlá změna stravy, která umí střevo rozhýbat a pročistit. Nejdůležitější stravou pro kvasinky je cukr, je tedy potřeba jim ho vzít. Kvasinky se vesele šíří dál zejména pokud je oslabená obranyschopnost organismu. Přírodní medicína dnes však nabízí mnoho způsobů, jak posílit své tělo, duši i fyzické zdraví.

K večeři se vyplatí nedávat si salát ani vegetariánskou stravu. Nejlépe uděláte, pokud dvě až tři hodiny před spaním nebudete nic jíst. Zajistíte tak tělu prostor pro regeneraci. Ráno budete mít více energie, nebudete tak oteklí a také pocítíte lepší náladu.

Člověk by se také měl snažit jíst zásadotvorné potraviny, hlavně potom, co jste snědli mnoho kyselinotvorných potravin. Ph v těle se musí vyrovnat. Pokud jste to přehnali s kyselou stravou, tak to poznáte podle toho, jak se chová vaše tělo. Jste více malátní, oteklí, trpíte bolestmi břicha, únavou a špatnou náladou. Pokud zažíváte oslavy a večery, kdy se více jí nezdravá a těžká jídla, je vhodné následující dny využít ke střídmosti v jídle i pití, aby mělo tělo čas se se vším srovnat.

Maso a ryby by se měly konzumovat střídmě a častěji by se měla volit vegetariánská strava plná ovoce a zeleniny, obilovin, luštěnin a zdravé dezerty.

I trávení musí dostat občas dovolenou. Ani půst mu tak neuškodí. Jednou za čas mu jenom prospěje. Může to být jeden den v měsíci, týdnu nebo jednou za rok. Prospějete tím nejen trávení, ale celkově svému tělu. Střevo si odpočine, zregeneruje, omladí a zregeneruje. Můžete pozorovat i zlepšení pleti, návalů pocení, zmírní se bolest kloubů a upraví se i vysoký krevní tlak. Mohou se taky zlepšit deprese a zrak, přibude větší motivace k životu a prohloubí se spánek.

Abychom se cítili lépe, více zdraví a plní energie, nedělali si přílišné starosti a náš organismus byl obranyschopný, je důležité brát věci s humorem. Humor je často jediná věc, naše vlastní obrana před tím, abychom se úplně nezbláznili, ale prodloužili si život.

Negativní uvažování, myšlenky a názory nám jen ubírají energii. Nesmíme jim propadnout a nechat se jimi převálcovat. Serotonin, hormon štěstí, údajně vzniká ve střevě. A to celých devadesát sedm procent tohoto hormonu. Jedno procento tohoto hormonu vzniká v mozku a zbylá dvě cestou krevními destičkami. Je tedy důležité mít v pořádku střeva, aby se mohla smát duše.

Pokud nám také záleží na našem fyzickém zjevu, vězte, že střeva jsou zamořeny i mnoha toxiny, které se projevují na kůži a to nejen pupínky, ale také ekzémy a vyrážkami. Důležitá je proto detoxikace. Je tedy důležité dodržovat a především praktikovat detoxikační kůry. Většinou se jedná o změnu způsobu stravování a hlavně o čištění těla pomocí nejrůznějších technik a pitím čajů.

Detoxikaci je vhodné praktikovat dvakrát do roka, na jaře a na podzim, ale také během roku. Teď je tedy nejvhodnější doba ji zahájit a vydat se na cestu s očekávaným výsledkem. Využít můžete i řadu bylinek, které se teď na podzim dají sbírat a využít. Stačí si jen zajít do přírody a natrhat, co potřebujeme.

SMS Věštba
SMS Výklad / banner