Chi Running

Chi RunningJak název napovídá, jedná se zřejmě o určitou metodu běhání. A je to přesně tak. Chi Running je běh inspirovaný Tai chi, který má prostřednictvím cvičení pomoci přirozeným způsobem běhat efektivně, lehce, bez zranění a přirozeně. Právě díky správnému držení těla a využití gravitace dostane běh úplně jinou dimenzi.

Cílem tohoto běhu je odnaučit se neefektivní a nepřirozené pohyby při běhu, se kterými se můžeme dnes, kdy je velice moderní právě běhat, setkat velice často. Cílem tohoto způsobu běhání je najít svůj vlastní přirozený způsob běhání.

Chi Running je v podstatě běhání v rovnováze. Spojuje Tai Chi i běh a to výborným způsobem. Umožňuje tak snadný a bezpečný běh bez zranění.

Většina z nás, kdo se běhání nevěnujeme, se při běhání můžeme cítit těžkopádně a napjatě.

Základem Chi Runningu je běhat snadně a mít správné držení těla a být zároveň i uvolněný. Typický je pro Chi Running a Chi Walking lehký náklon dopředu v hlezenním kloubu, což je v kotnících. To je právě potřebná síla pro pohon vpřed.

Díky této technice se vaše nohy odlehčí a pocit z běhání bude lehčí. Impuls pro pohyb nohou nepřichází od svalů na nohách, ale od velkých svalů trupu.

Rychlost je při Chi Runningu až vedlejší produkt. Díky tomuto způsobu běhání můžeme běhat efektivně a uvolněně. Běhání se pro nás jednoduše stane i zábavou.

Pomalé běhání je paradoxně nejlepší způsob, jak se naučit běhat rychle. Právě při pomalém běhání Chi Runningu se naučíte správně běhat.
Při pomalém běhu máte možnost cítit správné nastavení těla, uvolněnost, pocit naklonění vpřed, správný pohyb paží a frekvenci kroků.

Chi Running člověka učí, že každý pohyb přichází ze středu. A je jedno jestli stojíme, chodíme nebo běžíme. Klíčem k přirozenému a správnému držení těla jsou svaly kolem páteře. Člověk se při Chi Runingu učí běhat, aniž by používal nohy.

Správné držení těla a využití náklonu s gravitací dělá Chi Running právě tak relaxačním. Při běhu na nás zároveň působí i odpor země pod nohama. Přirozený běh znamená využití našeho těla takovým způsobem, jaký by si nejraději představovali odborníci na pohybový aparát.

Mnoho běžců však tyto přírodní zákonitosti ignoruje. Při zvýšení rychlosti automaticky prodlouží krok a místo dopadu chodidla je daleko před kolenem. A tak nadměrně zatěžují kolena, ale také si mohou přivodit zranění v bederní části paty. Vzniká tak nežádoucí odpor vůči povrchu, který musí běžec překonat a vydávat tak energii navíc.

Těmto věcem lze ale předcházet a to metodou Chi Running, protože se člověk učí dopadat na celou plochu chodidla pod kolena. Díky tomu zůstanou kolena uvolněná a klenba nohy odpruží náraz nohy na zem. Většina běžců využívá k pohybu vpřed hlavně sílu odrazu nohou od země. To však vytváří velký nápor na achillovu šlachu a přední část nohy.

Také únava, kterou můžete cítit kvůli zraněním nebo nemocím můžete překonat a to díky správnému nastavení pohybového aparátu. Díky tomu energie chi vaši fyzickou zdatnost znovu obnoví. Postupem času se zlepšujete ve správní technice a snižuje se také doba regenerace po běhání. Po běhání se nemusíte ani cítit vyčerpaně ale plní energie a elánu. Správnou technikou běhu se energie chi zvětší a nemusíte při tom vynakládat ani nadbytečnou energii. Díky Chi Runningu je možné běžet déle a rychleji.

SMS Věštba
SMS Výklad / banner